♥ Dag 14 – Något jag önskar att jag gjorde mer.

Att jag inte tog mig med tid med Esmeralda när jag var liten.
Hade jag gjort det hade vi vart där vi är idag några år tidigare.
Alltså hade jag och Esmis haft lika bra relation som vi har nu, fast vi hade haft det redan för några år sen.
OM jag varit med Esmis mer när jag var liten.
Jag tyckte ju det var jobbigt med henne, eftersom hon var helt omöjlig att hantera.
Så jag la henne helst åt sidan dom första åren.
-
Man lär inte känna en häst på några månader, det är omöjligt.
Visst man kanske tror att man älskar den mest i hela världen och att den är så himla underbar.
Men det tar låååångt tid att lära känna ens häst!
Jag känner inte Julia ordentligt än, vi har MYCKET kvar att lära om varandra.
Jag älskar henne hur mycket som helst av allt det jag sätt av henne, men jag svär att jag kommer älska henne dubbelt så mycket om några år.
Man kan ju tex inte vara bästa kompis med en kompis man känt i nån månad? Det är samma sak.
Jag har känt Esmeralda i 8 år nu, och det är först för två år sen ungefär som vi verkligen växte ihop.
Och jag kan säga nu efter 8 år att jag älskar henne mest i hela världen.
För jag vet vem hon är, jag känner henne utan och innan och vet precis ALLT om henne. Alla hennes bra sidor, alla hennes dåliga sidor. Hon vet allt om mig.
Men somsagt det tar ett tag.
Jag sa självklart att jag älskade henne mest i hela världen när jag precis fått henne också. Och det trodde jag då, men det är inte ens värt att jämföra med nu.
Men om man måste så min kärlek till henne då är ungefär 1 % om man jämför med nu.
Och det är så jävla stort, att jag kan släppa henne lös vart som helst och hon håller sig till mig.
Hon kommer när jag visslar, och följer efter mig vart jag än går.
Det hade jag inte ens kunnat drömma om för 8 år sen. Det är så jävla häftigt :')
Hon har lagt hela sin tillit i mina händer, har gett mig hela sin själ och öppnat hela sitt hjärta.
Det går inte på några månader, det tar år. Man måste ha tålamod. Det har jag haft.
Och jag ångrar ingenting, ingenting!
Jag älskar henne mest av allt i hela världen, och det säger jag med lugn för jag vet så väl vad jag snackar om.
Jag tror inte man kan förstå om man inte upplevt det själv. Jag försöker beskriva något som är obeskrivligt.
Den hästen betyder allt för mig, och det är inte bara ord. Det är verklighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0