Bästa och sämsta dagen 2010

Har hänt jävligt mycket under 2010, och överlag har det vart ett bra år.
Tänkte ta upp den bästa och sämsta dagen på året.
-
Bästa dagen på året - 21 april
Dagen då vi köpte Julia, skrev på kontrakt och drömponnyn blev min.
Visst hade jag ridit henne ganska länge innan vi köpte henne.
Men känslan att veta att hon var min, min älskade ponny.
Det var stort. Julia är min drömponny, det har hon alltid varit.
Och när vi köpte henne öppnades tusen miljoner dörrar jag aldrig ens vågat drömma om.
Den dagen är helt klart bästa dagen på hela året!
Kommer aldrig glömma när mamma berättade för mig med ett leende på läpparna "nu är hon din"
Jag är så lycklig med henne, hon slutar aldrig överaska mig!
På det året jag ridit henne nu har jag lärt mig så oändligt mycket.
Och det är inte tack vare någon tränare, utan det är tack vare henne.
Min älskade ponny, det finns ingen bättre än dig och det vet du om ♥

-
-
Värsta dagen på året
När Esmeralda åkte iväg för sommraen.
Kommer inte ihåg datum eller månad men hon åkte några dagar efter vi slutat skolan.
Det var hemskt, hemskt verkligen!
Dom sista dagarna innan hon åkte låg jag i hagen på hennes rygg och grät floder.
Jag minns det så jävla väl, och hur sjukt dåligt jag mådde.
Svårt att tänka sig att jag faktiskt var så galet ledsen, hon kom ju tillbaka sen och det visste jag.
Men som jag sagt förut, jag kan inte leva utan den ponnyn.
En dag utan henne är så jävla jobbigt, det är som att det är från henne jag får min luft.
Hela sommaren gick och jag tror aldrig i hela mitt liv jag saknat någon så mycket.
Jag grät  ofta och mycket, och jag var flera gånger nära på att åka och hämta henne.
Det låter konstigt, men den hästen betyder så mycket för mig att jag gör vad som helst för henne.
Kommer aldrigaldrigaldrig lämna henne. Aldrig någonsin, utan henne tar jag mitt liv ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0