Dagens ridpass

Förlåt för att jag inte skrivit tidigare men har bara inte blivit så.
Har gjort lussebullar! :DDD

Iallafall så åkte vi upp med hästarna till ridhuset idag.
Mamma red Julia och Ylva Esmis.
Jag kan ju inte skriva så mycket eftersom det inte var jag som red.

Men mamma red iallafall Julia jätte bra, det var ju första gången hon red ett ordentligt pass på henne.
Men det såg jätte bra ut och dom funkade super ihop :D
Hon jobbade med det vanliga, mycket volter och lösgörande och det funkade bra.
Sen i slutet satte jag upp en liten sockerbit åt Ylva.
Och den hoppade mamma också lite på, och haha.
Eftersom hon inte blivit riden ett hårt ordentligt lagom hårt pass sen säkert en vecka tillbaka.
Så var hon skiiiit pigg på den lilla sockerbiten.
Men mamma fixade henne bra.
I högervarv i slutet slängde hon jääätte mycket med huvudet och hade sig.
Men då var mamma trött med, så hon orkade inte riktigt hålla ihop med benen.
Och då blir Julia sån.
Så då travade hon en stund och sen skrittade av.

Men jag är jätte nöjd över både mamma och Julia :D
Dom är så duktiga!
Filmade lite med som jag kan lägga upp senare eller imorgon.

Innan vi åkte iväg fick jag en värktabablett av mamma så jag skulle orka.
Och nu har den börjat släppa lite känner jag.
Luften liksom rinner ur mig.
Vill bara sitta ner och huvudvärken börjar komma tillbaka.
Antar att jag kommer somna direkt när tabletten släppt helt
Nu när jag vart igång ett tag liksom, grejat och fixat.
Egentligen orkar jag ingenting.

Hoppas jag hinner äta lite med innan jag somnar bara.
Får inte äta på en halvtimme än för mitt penecellin.
Tog en tablett för en halvtimme sen och det skall gå en timme sen kan man äta.
Hörs kanske senare.
Puss <3

Kommentarer
Postat av: Linnea - En ponny ryttare

Hoppas du blir frisk snart så DU kan rida :) <3

2010-11-29 @ 18:20:46
URL: http://ungponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0