Dagens ridpass!

Ååååh, jag är INTE frisk :'(
Åkte till stallet och mockade(jag börjar alltid med mockningen när jag kommer dit).
Efter jag mockat Esmis box var jag heeelt slut.
Kunde knappt stå på benen och jag bara darrade, så satte mig ner en stund och vilade.
Tänkte dessutom att värktabletten kanske inte börjat värka än, för jag tog den precis innan jag åkte.
Så jag vilade ett tag och väntade på att den skulle börja värka.
Satt ner kanske tio min och vilade.
Sen orkade jag inte mer så ställde mig upp och mockade Julias box, men måååånga pauser.
Jag ville bara lägga mig ner sova eller något, mådde så sjukt dåligt.
Tänkte sen när jag var klar med den att jag inte skulle rida, men jag ville så gärna så jag gjorde det ändå.
Hämtade Julia och fixade i ordning henne det tog typ en halvtimme. När det brukar ta en kvart.
Helt sjukt.
Men jag blev lite piggare när jag hoppade upp faktiskt :)
Red ju på fältet som jag skrev att jag skulle.
Skrittade först runt hela sen började jag trava.
Travade först lite enkelt fram och tillbaka, sen började jag gå in på små volter.
Ställde henne inåt och utåt och arbetade henne lite lätt.
Hon var inte riktigt med mig idag, svårt att koncentrera sig och glömde hela tiden liksom bort vad hon höll på med.
Lite vimsig liksom, rätt jobbigt när hon är så.

Men jag fortsatte att trava på och det gick helt ok.
Tills min mage typ sköt en bomb inne i magen.
Det verkligen högg till i hela magen, så jag stannade Julia och la mig framåt.
Satt så kanske två min, då kände jag hur jag blev varm i hela munnen och fick spy känslor.
Så hoppade av och satte mig på knä i gräset bredvid Julia.
Satt så ett tag och så spydde jag, inte jätte mycket men ändå lite.
VAFAN liksom, skulle inte jag bli frisk nu!? :'(
Åååh blir så arg.

Iallafall så gick jag en bit, magen kändes bra så jag hoppade upp igen.
Ville inte rida så länge till ifall det skulle hända igen, så jag travade en bit och sen fattade jag galopp.
Galopperade långsidan på fältet typ 7 gånger fram och tillbaka.
Sen saktade jag av, travade på lite volter och rakt fram och sen skrittade jag hem.

Alltså inte så seriöst idag, hon var lite vimsig och jag spydde ju...
Men hon fick rört på sig och sprungit av sig den mesta med energin, så det får räcka.

Esmis red jag inte sen, hade små ont i magen hela tiden så vågade inte.
Men jag bar ut nytt varmt vatten till dom i hagarna och gav dom hö, sen åkte jag hem :)
Tog inte så mycket kort med några.
Min hörna :D
Esmis och Rolinda på sista bilden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0