Dagens ridpass

Kom precis hem från stallet.
Jäääävlar va kallt det är!
Och hahah jag var svin nära på att köra omkull med moppen flera gånger, måste nog ta det lite lugnare..:(
---
Julia
Red ju först på fältet och gjorde en lite annorlunda uppvärmning idag.
Först skrittade jag på långa tyglar en stund, sen travade runt lite på halv långa tyglar i typ 5 min, och sen galopperade i 3 min fram och tillbaka bara.
Och sen gick jag ner i skritt igen och började jobba henne.
Så jag skrittade, travade och galopperade med halvlånga tyglar i jätte kort innan jag började arbeta.
Tror det är rätt bra för då hinner hon bli varm och så =)
Fast märkte ingen större skillnad haha, men ändå ;)
Iallafall så red jag dressyr som vanligt, mycket tempoväxlingar, flytta undan, öppnor, slutor, höger, vänster, volter, volter och åter volter.
Och finns ingenting att säga. Hon är SÅHÄR fin!
Gör allt som om hon aldrig gjort något annat och jobbar på så himla bra så det liknar ingenting.
Inga protester eller någonting. Hon gör allt jag ber om och hon gör det verkligen riktigtriktigt bra!
Är så himla roligt att rida henne nu, hon går verkligen som en klocka.
Jag red där i en halvtimme och sen red jag runt kärra och det tog lite mer än en halvtimme så var ute lite mer än en timme med henne :)
Världens bästa sessa ♥
---
Esmis
Red ju ut på henne bara, red runt kärra och var ute i 40 min ungefär.
Hon var skitpigg och stutsig haha, hoppade till för vad som helst och hittade på massa knäppa saker för att få springa snabbare. Det var ganska mörkt när jag red henne för jag segade så mycket med Julia.
Men det gör ingen skillnad tycker jag, har man en pannlampa så är det ju lugnt :)
Går ju att rida ändå liksom ;) Även om jag gillar mer att rida när det är ljust så rider jag om det är mörkt med.
Har man hästar så har man :D
Men iallafall så kändes hon pigg och fräsch! Och hon hänger nog med till ridhuset imorgon och hoppar lite.
bild från förra året :)

Kommentarer
Postat av: sanna

är det skottat på kärravägen nu?

De va typ de förra veckan :S

2010-12-21 @ 18:47:03
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: sanna

sv: aa ellerhur!!

va gött, synd att billy vilar nu då :(

2010-12-21 @ 19:20:25
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0