Dagens ridpass

Julia
Red ut med henne en låååång sväng.
Hur mysigt som helst, och hon var skit glad och härlig! :D
Blev mest skitt för vi red i skogen och på vägar där det var halt.
Men red över några fält som jag travade och galopperade på.
Men idag var det bara en mysig tur i skogen liksom, inget arbete eller jobb alls för hennes del.
Såna ridpass är viktiga också tror jag. För att jämna ut det hela så det inte bara blir jobb HELA tiden.
Dom förtjänar mysiga turer med bara lek och bus också ♥
---
Esmis
Hon var ju inte gått ordentligt på fyra dagar nu så hon var bra pigg haha.
Började med att rida lite på fältet men det gick ju inte så bra hehe.
Hon verkligen TOTAL VÄGRADE att arbeta, verkligen sket i allt jag bad henne om.
Och spelade dum som hon inte fattade och massa mas.
Då blev jag lite arg på henne, och sa Esmeralda ganska arg högt en gång(ni vet som man brukar göra när man blir lite irriterad?;)) och klämde åt med skänklarna.
Jag vet ju egentligen att inte det funkar, men gjorde så ändå :s
För hon blir bara sur tillbaka och sätter sig på tvären ÄNNU mer.
Och när hon gör det blir ju jag surare, och då blir hon också surare osv.
Det är verkligen som att bråka med typ ett syskon!
Och hon ger sig ju inte, inte jag heller så det blir ju skit jobbigt :o
Så då sket jag i det så red jag ut en sväng till gravfältet och red lite upp och ner där en stund.
Sen tillbaka till fältet och då gick det mycket bättre, fast hon var fortfarande as grinig så jag orkade inte rida så länge.
Så idag var hon inte riktigt på humör den lilla bus ponnyn, men älskar hon över allt och alla ändå.
Hon är min älskling ♥
---

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0