Dagens ridpass -

Jag och mamma åkte upp med Julia till tark nu på förmiddagen och hoppade.
Hon har inte hoppat så ordentligt på typ två veckor och imorgon ska jag ju hoppa en clear round.
Så bra om hon fick hoppa lite innan.
Och nej det gör ingenting att hoppa dagen innan. Det är ju flera Anna-träningar som är två dagar.
Olika meetingar som är typ fem dagar. Så att hon får hoppa två dagar i rad nu är no problems.
Det klarar hon fint! :)

Iallafall, såhär såg det ut.

Ojj va fint...
En 5½ där på långsidan, travbom in till ett litet räcke och sen ett galoppsprång till en oxer.
Ett räcke snett igenom.
Och sen en sockerbit där uppe på medelinjen.



Men började iallafall med att rida fram like usually.
Mycket volter, serpentiner, ställa in och ut, tempoväxklingar, öppnor, slutor och ja ni vet?
Ganska mycket skänkelvikningar arbetade jag med också.
Hon kändes faktiskt riktigt fin, lite loj ibland och vimsade bort sig lite men över lag riktigt fin!
Sen skrittade jag ett tag.
----
Sen travade jag en stund igen innan jag började galoppera och arbete henne i galoppen.
Mest volter, och flyttade undan lite och så.
Hon var lite piggare nu så det var lite svårt.
Men det funkade iallafall.
----
Sen började jag jobba med sockerbiten, hoppade i en åtta!
Bytte alltså galopp över sockerbiten hela tiden.
Gjorde båda stora och små åttor, alltså stora och små volter ;)
Hon arbetade bra men i slutet tyckte hon det var ganska jobbigt så hon började springa ifrån mig.
Så då gick jag ifrån det.
---
Började på 5½an, först mycket mycket lågt och hoppade några gånger.
Sen höjde vi allt eftersom och hon hoppade bra :)
Var ganska pigg emot men inte så mycket som jag trodde.
Det var värre efter, då drar hon iväg som en jäkla dåre och slänger med huvudet.
Men det är bara att jobba med det!
Jag tog sockerbiten direkt efter åt vänster ett par gånger med, så hon liksom måste vänja sig med att det alltid händer något nytt.
Man kan inte bara dra iväg efter hinderna för ibland kommer det något nytt väldigt snart efter, måste hon tänka ;)
Så det var bra för henne :)
Avslutade där på ungefär 1 m.
---
Sen jobbade jag med räcket snett igenom, tog det som omh-sväng flera gånger.
Ni förstår hur jag menar va?
Kommer liksom från fel håll och vänder upp från väggen så det blir en snäv sväng mot räcket.
Sen hoppade jag allt som en liten bana en gång.
Och allra sist i slutet så höjde vi upp räcket så det låg på 110, så hoppade jag det två gånger och det skötte hon super bra faktiskt.
Kom lite djupt in båda gångerna men hon lyfte upp sig ordentligt och hoppade bra!
Så jag är jätte nöjd med Julia idag.
Hon var över förväntan, trodde hon skulle vara tre gånger piggare.
Så det var jätte roligt! :D
--
Filmer från idag <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur mycket gick du ner i vikt när du bantade?

2010-12-11 @ 13:20:30
Postat av: emil

hon skiter ju när hon hoppar det här hindret :O

riktigt bra häst du har mirja som hoppar 1,10 skitande:O

haha eller så tog hon i så hon sket på sig ;) <3

2010-12-12 @ 21:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0