Dagens ridpass

Först Julia som vanligt haha.
Red faktiskt inte på fältet idag som jag skrev, utan det blev en sväng runt kärra.
Och SHIIIIT vad det snöade på oss, huur mysigt som helst! :D
Fast nästa gång får jag ta med mig skidglasögonen, för jag såg absolut ingenting när jag travade eller galopperar haha.
Men iallafall så travade jag först en bra bit, nästan hela runt.
Skrittade såklart fram först men det förstår ni nog själva :)
Sen när jag var tillbaka nästan hemma så galopperade jag ett par varv runt ett av fälten och bara lät henne rulla på.
Hon kändes jätte bra och lyssnade super på gas och broms, höger och vänster.
Inte så mycket mer att skriva, blev ju mest bara en mysig tur ut i snön.
Men det behövdes faktiskt.
Och vi hade hur kul som helst ♥

Sen Esmis tur :)
Jag skrittade och travade fram först på en liten runda i skogen på typ en kvart.
Sen när jag kom tillbaka och hon var igång travad gick jag ut på fälten och gick på ett par volter först i traven.
Sen fattade jag galopp och arbetade en stund i galoppen.
Lite byten, öka, minska, forma, ställa, och ja ni vet.
Hon var lite lat och bytte bara med fram i början, men jag kickade på henne lite extra i bytena sen och då bytte hon ordentligt med både bak och fram.
Så när hon kändes lugn och fin och bytte ordentligt gick jag ifrån arbetet och galopperade ett par vänder fram och tillbaka på fältet så hon fick sträcka ut.
Hon blev såhääääär pigg då hahah.
Fast bockade faktist inte ;)
Sen travade jag en bit och sen skrittade runt fälten hem :)
Vi hade också en jätte mysig tur och den snöade EXAKT lika mycket när jag red henne.
Så vi blev helt vita haha :D
Men hon älskar snö Esmeralda, det märks tydligt!
Hela hon blir helt glad och skiner upp.
Underbart <3


Nu ska jag fortsätta plugga!
Puss
hihi :D

Kommentarer
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Hur många gånger i veckan rider du dressyr/lösgörande.

Som jag förstår så gör du det ofta.

Det är ju otroligt bra, men hur viktigt är det för dig & dina hästar? :D

2010-12-09 @ 18:02:08
URL: http://ungponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0