Dagens ridpass

Först red jag Julia.
Skrittade först fram runt fältet och började sen arbete henne i skritten.
Lite höger, lite vänster, öppnor. slutor osv.
Och redan då var hon 100 % med mig! JÄTTE lyhörd och huuuur arbetsvillig som helst.
Kändes super fin verkligen!
Sen började jag trava, hon var lika mycket med mig även här.
Travade mest på volter åt båda hållen, samlade och ökade och ställde både in och ut.
Jag blev hur förvånad som helst, trodde hon skulle vara sprängpigg eftersom hon inte gått så ordentligt på ett tag.
Men hon var jätte lugn och fin, och gjorde exakt precis allt jag bad om och hon gjorde det verkligen bra!
Hade inte bråttom alls och jobbade verkligen riktigt fint :)
Till och med i höger varv som hon har svårt för kunde jag ligga på en liiiiten volt och trava runt lugnt och fint utan att hon sprang ifrån mig. Hur bra :D?
Sen började jag galoppera.
Och först galopperade jag igång henne fram och tillbaka ett par gånger på långsidan av fältet.
Sen började jag samla ihop henne och gick tillbaka på volterna som jag jobbade med, och även i galoppen var hon 100 % med mig!
Åt båda hållen! :D
Så fort hon märkte att jag var påväg att samla ihop och svänga, samlade hon sig helt av sig själv och lyssnade till minsta lilla hjälp på vart hon skulle.
Jag red inte länge alls, kanske 30 min eller något sånt. Men det behövdes verkligen inte längre, för hon var så HIMLA fin från början till slut! Och självklart ville jag sluta när det fortfarande gick bra så då gjorde jag det. Hon var verkligen helt underbar idag.
Min älskade prinsessa ♥

Sen var det Esmeraldas tur.
Då var det kolsvart ute så jag satte på mig pannlampan och red med, jätte mysigt! :D
Skrittade först fram samma runt fältet och sen arbetade lite i skritten på samma sätt som med Julia.
Hon var skit pigg och ville hela tiden börja trava haha.
Och det fick hon efter ett tag ;)
Travade först lite fram och tillbaka, sen gick jag in på volterna.
Jobbade åt båda hållen och hon var skit fin! Arbetsvillig till tusen och hur mycket energi som helst.
Jobbade som vanligt med att ställa ut och in, öka och minska osv.
Och det kändes super verkligen, bästa på länge!
Sen började jag galoppera, först galoppera igång henne lite fram och tillbaka.
Och hahah, då bockade hon som en GALNING, jag var SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR nära på att åka av!
Men i sista sekund tog hon upp halsen igen så jag satt faktiskt kvar, så hon tänkte faktiskt lite på mig hihi ;)
Haha men jag bara skrattade och klappa om henne, jag blir så glad när hon är pigg och glad.
Mår hon bra mår jag bra <3
Sen iallafall började jag galoppera i serpentiner, tränade alltså galoppombyten och dom satt varenda gång!
Hon bytte galant med både bak och fram i varje byte.
Så då gick jag ifrån det och busade lite med henne, rusade runt på fältet en stund och vågade faktiskt släppa fram henne ordentligt. Hon sprang som om det var tredje världskriget eller något hahah, shiiiiit va hon sprang verkligen!
Sen så travade jag av henne en stund och sen skrittade hem runt fältet :)
Så hon var bäst idag hon med min andra prinsessa ♥

Det är så underbart att rida såna här dagar när det går så bra, man blir verkligen motiverad till att fortsätta kämpa med allt!
Och åååh vad värt det är! Jag hade aldrig klarat mig utan mina älskade hästar, dom är verkligen mitt allt. På riktigt <3


<3

Kommentarer
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Rider du alltid Julia först? :)

2010-12-07 @ 21:06:44
URL: http://ungponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0