Stallet (L)

Har varit i stallet och ridit nu båda mina underbara hästar ♥
Det är såhääääär sjukt mysigt att vara ute och rida nu i ALLA MÄÄÄNGDER snö!!
Helt underbart, jag skulle kunna rida i timmar!
Bara man klär så man inte fryser så är det hur härligt som helst.
Och hästarna älskar det lika mycket som jag, dom är på hur bra humör som helst.
Det är obeskrivligt :') <3



Julia red jag först en stund på fältet, hon var jätte fin och på bra humör.
Red kanske en halvtimme.
Orkar inte skriva så noga med gjorde det vanliga.
Travade på volter och så, galopperade också en stund.
Hon kändes jätte fin och glad.
Så då gick jag ifrån fältet och red ut en sväng, red till gravfältet och klättrade upp och ner på alla snötäckta kullar.
Haha hon tyckte det var jätte spännande, upp och ner heela tiden och hon fick verkligen tänka på vart hon satte fötterna ;)
Och sen när jag red hem red vi genom skogen, och det var ju snö på alla grenar ööööverallt.
Så jag vet inte HUR mycket snö som ramlade ner på oss hahah.
Vi såg nog ganska roliga ut (a)
Men det var jätte mysigt hela ridturen, vi var nog ute i en timme ungefär.

Sen Esmeralda red jag på fältet bara.
Hon var inte lika pigg idag, rätt skönt faktiskt.
Så man vet lite vart man har henne liksom haha.
Men galopperade ganska mycket idag, och hon var jätte duktig och jobbade på bra.
Nu istället för att sitta och hålla i henne hela tiden så hon inte fullkomligt bockade av mig, kan jag istället driva på och ta vara på energin hon har.
Hur bra som helst!
Sen i slutet så var hon ganska trött.
Red i kanske en timme på henne med.
Men det är rätt så mycket snö på fältet nu så det blir ju extra jobbigt för dom, as bra träning! (y)
Men sen så travade jag av henne och skrittade hem.
Hon mår så himla bra nu, det märks verkligen.
Och hela jag blir helt lycklig av att hon mår så bra!

Helt sjuuukt hur mycket jag älskar att få vara i stallet nu och rida och hålla på.
Det är verkligen så sjukt helt galet mysigt!
Och speciellt att ingen av hästarna har skor nu heller, så jag kan rida helt utan att dom får styltor eller något sånt.
Jätte skönt <3
Och så är det vackert ute också med all snö, så man blir helt glad  :D
Åååh va jag älskar vintern, iallafall när det ligger snö på backen och är några minusgrader.
Då är det helt underbart <3
Speciellt med mina älskade hästar med.

Hahah nej nu ska jag inte sitta här och skriva mer.
Ska fortsätta plugga, jävlar va jag satsar på det där no-provet asså haha.
Rätt bra, ellerhur ?:)
Btw så FÅR jag inte vara sjuk imorgon, för då kan jag inte göra provet och då får jag inget betyg i kemi.
Vilket jag vill ha!
Så måste se till att vara frisk imorgon, annars åker jag till skolan och bara gör provet och åker hem sen xD
Men guuud va jag skriver!
Nu ska jag lägga av.
Puss ♥






Hihi bus bilder sen förra vintern <3


Kommentarer
Postat av: sanna

saknar förra vintern mirja <3

2010-12-09 @ 22:49:38
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0