Dagens ridpass - tävling

Hoppade bara en klass, 80 cm.
Först skrittade vi fram i typ en kvart ute i snöfyllda paddocken.
Jobbade henne lite i skritten där och även lite i traven.
Hon var ganska lugn och fin då.
Sen fick vi gå in i ridhuset och rida och hoppa fram.
--
Jag travade först ett par varv med volter och jobbade henne lite smått.
Ni vet som man går på framridningar.
Sen hoppade jag ett räcket två gånger, hon var as lugn och fin!
Trodde jag faktiskt inte hon skulle vara.
Visst hon drog och sprang lite snabbare mot, men när jag tog i henne lite så la hon sig tillbaka och väntade faktiskt.
Slängde inte upp huvudet i luften och stack, utan hon låg bara på men väntade när jag bad henne om det. Skit bra!
Sen la dom upp det till en oxer så hoppade jag den också två gånger och hon var lika lugn och härligt här.
Sög verkligen tag i hindret och tyckte det var skit roligt, utan att bara sticka ifrån mig.
Utan hon samarbetade verkligen.
Så jag nöjde mig med två språng på varje :)
Sen fick vi gå ut och skritta tills det var våran tur.
--
Hon verkligen älskar att tävla, det märks SÅHÄR tydligt.
När man står utanför och håller sig beredd står hon alltid med spättsade öron och kollar jätte nyfiket in mot banan.
Och när man väl kommer in är hon skiiit glad och super positiv.
Det är skit kul att hon är sån :D
Men på banan så gick det iallafall as bra, det ända problemet denna gången var att det gick lite snabbt EMELLAN hinderna. Det brukar ju alltid gå för snabbt INNAN.
Men inte denna gången, och det var så himla härligt.
Hon gör verkligen framsteg min prinsessa!
Världens bästa ponnybus :'D
---
Och jag svär, den ponnyn kommer gå hela vägen, med mig eller någon annan återstår att se.
Men med den energin, viljan, posetiva inställningen till ALLT, kapaciteten och envisheten.
Hon har det som behövs, och med myyyyycket mycket träning kommer hon bli en vinnarponny.
Som jag läst på en annan blogg, och håller även med om själv.
Det är oftast dom där ponnyerna som vart helt omöjliga från början som når ända fram.
Dom där ponnyerna som alla tycker är helt knäppa, och som alla bara skrattar åt.
Det är dom som lyckas.
Julia är en utav dom, och jag är beredd att satsa allt på henne. Hon kommer bli en stjärna ♥





Kommentarer
Postat av: Lisa

Kommer du sälja Julia när du växer ur henne eller ska du ha kvar henne också?:)Tänkte bara på det du skrev om hon kommer gå hela vägen med någon annan;) Fast det är kanske lite svårt att svara på den frågan nu:P

2010-12-12 @ 21:26:05
Postat av: Anonym

http://www.radiosotenas.se/templates/Default.php

2010-12-18 @ 01:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0