Jag älskar att vara i stallet :')

Godmorgon sötnosar. Sovit braaa? Det har iallafall jag, haha shiiiit!
Fast är svin trött, hade kunnat sova till typ 2 egentligen ju :(
Pappa väckte mig iallafall för en liten stund sen.
Så gick jag ner där dom andra höll på att äta frukost. La mig i soffan, tog en macka och gosade med Cesar för fuuulllltt. Världens mysigaste hund är han, så himla kelig och ska vara såhäääär nära haha. Så gullig :') <3
-
Nu ska jag äntligen till stallet och rida!! Red ju aldrig igår för hade massa att göra hemma, as tråkigt :(
Men nu ska jag iväg och rida båda mina älskade ponnysar! :D Tror det är rätt kallt men spela roll, det är väl bara att klä på sig ordentligt.
Seriöst vad jag älskar att vara i stallet, jag längtar så jävla mycket när jag går och lägger mig på kvällen tills nästa dag så jag kan få åka dit och rida, greja, mocka och fixa allt igen.
-
Jag älskar att mocka även fast Esmis sparkar runt allt så det tar sju tusen år, jag älskar att väga hö även fast man måste gräva fram höt så hela jag blir helt höig, jag älskar att fixa fram vatten även fast vattnet oftast är helt fruset så man måste bära på stora svin tunga tunnor, jag älskar att sopa i stallet även fast sopborsten är as dålig och man får typ ont överallt, jag älskar att vara i stallet även fast det är kallt som satan och jag oftast fryser så mycket om tårna så jag nästan grinar!

Jag älskar det! Finns inte någonstans jag blir så glad av att vara som i stallet.
Jag är i stallet 3-5 timmar ensam varje dag, rider båda mina hästar, mockar, fixar, sopar, smörjer och gör allt som måste göras. Och jag trivs, så jävla bra. Jag skulle kunna bo där.
Och mina hästar, det finns inte ens några ord. Jag står och ler när jag kollar på dom i hagen.
Ler när jag hämtar dom från hagen, ler när jag gör i ordning och ler när jag rider.
Dom är bäst, får mig alltid på bra humör och hur skulle jag överleva utan dom?
Många tycker det är jobbigt att ha detta som ett måste, att åka till stallet varje dag, rida alla hästar/hästen, mocka, fixa och göra allt även fast det är kallt. Ganska många tycker det är svin jobbigt.
Men jävlar va jag är tvärt om, även om jag inte skulle haft det som ett måste hade jag gjort det ändå! Att få vara i stallet, med mina hästar och få göra precis vad jag vill. Jag lever för det.
Och inte en chans i världen att jag kommer lägga undan mina hästar för något annat, dom går före exakt allt. Och det kommer dom alltid att göra ♥







Kommentarer
Postat av: maddejanzzon

Det finns inget bättre än stallet <3

2010-12-25 @ 17:54:28
URL: http://ssmartiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0