Dagens ridpass

Blev fältet idag för båda tråkigt nog =(
Men skrittade ut båda en sväng efteråt iallafall :)
--
Julia
Eftersom jag egentligen skulle rida ut så red jag inte speciellt hårt.
Men jobbade jätte mycket med tempoväxlingar idag.
Och gooosh hon är så jävla grym min ponny!
För två månader sen kunde jag inte samla henne i galoppen minsta lilla utan att hon bröt av till trav.
Eller om jag ökade traven en gång, så var det näst intill omöjligt att få hon ner i samlad trav sen.
Men nu gör hon allt så klockrent!
Jag samla henne i galoppen hur mycket som helst utan att hon bryter av till trav!
Samma med traven, jag kan öka skit mycket och sen få ner henne till lugn och samlad trav hur fort som helst igen.
Hon är så jävla grym!
Och det med höger varvet att hon har tyckt det var skit jobbigt, det märks inte alls mycket längre.
Bara ibland, när hon tycker något är extremt jobbigt.
Men annars är det inga problem alls.
Och detta har gått SKIT FORT!?
Dom senaste två veckorna har Julia vart finare än någonsin.
Det är så underbart, jag kan inget annat än att bara sitta och berömma henne HEEELA tiden när jag rider.
Och då blir hon skit glad så hon gör ännu bättre ifrån sig.
Hon är bäst min ponny, bäst ♥
---
Esmeralda
Red henne ordentligt på fältet idag ja.
Riktigt ordentligt.
Och i början var hon lite små grinig och inte riktigt ville, men jag var bara kall och fortsatte som ingenting.
Och efter ett tag lossnade hon totalt!
Jätte jätte duktig var hon! =)
Arbetade hur bra som helst, och verkligen ville samarbeta med mig istället för att göra tvärt emot.
Skit bra! ;)
Och i slutet av ridpasset när hon fick trava av sig så travade hon med huvudet nere i backen typ haha.
Jätte trött var hon.
Men märkes att hon tyckte det var roligt faktiskt, hon var riktigt nöjd när vi kom in i stallet igen! ;)
Min fina prinsessa <3

Kommentarer
Postat av: hananh

Tävling på bloggen :) <3

2010-12-17 @ 18:17:08
URL: http://magnusssonn.webblogg.se/
Postat av: [email protected]

[email protected]



http://www.radiosotenas.se/templates/Default.php

2010-12-18 @ 01:13:53
Postat av: http://orvarjaktman.blogg.se/

På torsdag åker jag till Grebbestad. Tror Du vi kan träffa då?



2010-12-19 @ 12:29:35
Postat av: http://orvarjaktman.blogg.se/

På torsdag åker jag till Grebbestad. Tror Du vi kan träffa då?



2010-12-19 @ 12:55:42
Postat av: http://orvarjaktman.blogg.se/

På torsdag åker jag till Grebbestad. Tror Du vi kan träffa då?

2010-12-19 @ 13:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0