♥ Dag 5 – Min bästa vän

Jennie Madeleine Jansson!
--
Min älskade vän, världens bästa och saknad som fan!
Träffade varandra på dagis, blev bästa vänner då och har varit det sen dess. Dig har jag känt allra längst och dig har jag flest minnen med.  Du är den som aldrig lämnat någon sida, aldrig svikit mig eller lämnat mig.
Och att ha stått vid min sida i 15 år nu är inte bara.
Antingen bråkar man och glider isär varandra, eller så hittar man nya vänner och lämnar den gamla.
Men vi har hållt fast i varandra sen första dagen vi sågs.
Visst har jag skaffat andra vänner, och bästa vänner. Men alla har visat sig vara något annat än det jag trott, lämnat mig och svikit mig. Gått bakom ryggen och ljugit.
Men du har aldrig svikit, aldrig lämnat eller ljugit ♥
Du är den enda som alltid stått bredvid mig och sagt hur värdefull jag varit när jag mått piss.
Du har alltid hjälpt mig upp när jag vart på botten och du har faktiskt räddat mitt liv så jävla många gånger!
-
Alla minnen med dig hjärtat, finns så mycket så det inte ens går att räkna.
Alla dagar på Kärraby, när vi hoppade i hagen.
-
-
-
-
-
Vart ute och ridit tsm
-
-
-
Alla miljoner minnen finns inte på kort.
Det är för många.
Och alla är underbara.
Minns du pusslet på kärraby vi pusslade VARJE dag? Det där europa pusslet med typ djur och grejer på.
Vaaaarje dag gjorde vi det!
Och skrev i alla mina små böcker listor på vad vi skulle göra, minns du eller?
Hahah guud, och byggde kojor med alla stolar i hela huset och la filtar och grejer över det.
Eller slängde ner sjutusen balar med hö och la i stallet och sov på.
Eller byggde kojor i höt på höloftet och lekte massa lekar där.
Eller jagade möss i havrelårn.
Eller red på hästarna barbacka i hagen utan hjälm och väst.
Eller var ute och red helt ensamma, och rejsade på fälten med Affi och Loke.
Eller gungade på trapetsen så högt så vi slog i huvudet i taket.
Vi hade alltid något att göra på Kärraby.
Och jag kommer alltid att minnas varenda stund därifrån med dig ♥
---
Allt som har med dig att göra är underbart.
Du är min allra bästa vän och det kommer du alltid att vara. Din plats går inte att byta ut mot någon i hela världen. Utan dig skulle jag inte klara mig.
Du är en i familjen, en av oss och vi älskar dig mer än ord kan beskriva.
Hahahah guuud.
Bara en liten del av alla tusen miljoner bilder vi tog.
Söta or what?
Jag älskar dig <3

Kommentarer
Postat av: maddejanzzon

Gud, va många minnen vi har i Kärraby! Kommer du ihåg dom små kycklingarna vi hade på höloftet? Pip och vad den andra nu hette? Så grymt många underbara minnen.Och flera kommer det bli, Mirja!<3

15 år... Det är länge. Men med dig har man aldrig tråkigt <3

2010-12-22 @ 09:55:37
URL: http://ssmartiiss.blogg.se/
Postat av: linnea - En ponny ryttare

aw <3

2010-12-22 @ 17:43:59
URL: http://ungponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0